ابزارهای هوش مصنوعی| نحوه ساخت آهنگ از طریق درخواست‌های متنی

مایکروسافت با همکاری پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی سونو ربات خود را به ابزاری مجهز کرده که کاربران با توضیح در مورد آهنگ مورد نظر خود آن را می‌سازند.

ابزارهای هوش مصنوعی| نحوه ساخت آهنگ از طریق درخواست‌های متنی

به گزارش گروه علم و پیشرفت شهرک صنعتی هرمزگان، ربات چت هوش مصنوعی مایکروسافت، کوپایلوت، اکنون می‌تواند آهنگ‌های هوش مصنوعی تولید کند. این اتفاق با همکاری پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی سونو ممکن شده است.

اکنون کاربران کوپایلوت می توانند با استفاده از ربات چت مایکروسافت به سونو دسترسی داشته باشند.

برای شروع ساخت موسیقی، کاربران کوپایلوت فقط باید وارد حساب های خود شده و افزونه سونو را فعال کنند یا روی لوگویی که می گوید Make music with Suno کلیک کنند. سپس کاربران باید به یک پیام متنی ساده یک یا دو خطی فکر کنند که آهنگ مورد نظر آنها را توصیف کند. سپس سونو یک آهنگ معمولاً یک یا دو دقیقه ای همراه با متنی از متن را تولید می کند.

سایر شرکت‌های فناوری بزرگ نیز در حال آزمایش ابزارهای موسیقی هوش مصنوعی مولد هستند، مانند آدیوکرفت منبع باز متا، که همچنین آهنگ‌ها را بر اساس اعلان‌های متنی تولید می‌کند و ابزار یوتیوب گوگل، که آهنگ‌های موسیقی را بر اساس یک آهنگ زمزمه‌شده یا یک پیام متنی پخش می‌کند.

علاوه بر سونو، تعدادی از استارت‌آپ‌های موسیقی هوش مصنوعی که ابزارهای مشابهی را وعده می‌دهند، وارد صحنه شده‌اند، مانند: ساندفول، مجنتا، بیت باکس، ساندرا، لودی، بامی، Beatoven.ai و بسیاری دیگر.

برای شروع ساخت موسیقی خود، به سادگی این مراحل را دنبال کنید: مایکروسافت اج را باز کنید، با حساب مایکروسافت خود وارد سایت copilot.microsoft.com شوید. افزونه Suno را فعال کنید یا روی لوگوی Suno کلیک کنید که روی آن نوشته شده است: «Make music with Suno». از کوپایلوت بخواهید برای شما آهنگی بسازد. می توانید آهنگ ساخته شده را در شبکه های اجتماعی یا با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

در مثال زیر یک نمونه آهنگ ساخته شده با این ابزار را گوش دهید در این مثال از هوش مصنوعی خواسته شده تا درباره زندگی روزمره از دیدگاه گربه آهنگی بسازد:

 

دیدگاهتان را بنویسید