مهلت یک هفته‌ای نماینده شاهین شهر به وزیر تعاون برای حقوق کارگران و بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس برای پاسخ به سوال نماینده شاهین شهر جواب روشنی نداشت و یک هفته مهلت برای تامین جواب تقاضا کرد.

مهلت یک هفته‌ای  نماینده شاهین شهر به وزیر تعاون برای حقوق کارگران و بازنشستگان

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در روز‌های شنبه تا چهارشنبه هفته جاری برگزار شد. قرار بود  سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به ۲۶ سوال ۲۰ نماینده به کمیسیون اجتماعی مجلس برود. در همین راستا حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه سه سوال از این وزیر داشت. این نماینده در گفتگو با خبرنگار توانا در خصوص نتیجه سوال خود از وزیر تعاون با اشاره به پاسخ وزیر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده سوالات خود را در کمیسیون مطرح کردم و آقای مرتضوی پاسخ روشنی به سه سوال بنده ندادند.

وی افزود: وزیر تعاون یک هفته برای پاسخ به این سه سوال بنده مهلت خواستند تا پاسخ روشنی را برای مجلس تامین کنند و ما بتوانیم مراحل بعدی را دنبال کنیم. سه سوال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به شرح زیر است: ۱-چرا قشر کارگران در متناسب سازی نیز باید کمترین رقم افزایش شامل حالشان شود؟ ۲- چرا راهکاری اتخاذ نمی‌شود تا کارگرانی که بدون اختیار در شرایط تعدیل نیرو آخر خدمت قرار می‌گیرند حقوق و مزایایشان نزولی نشود؟ تا در آسیب‌های اقتصادی_ اجتماعی تا حدی در امان بمانند؟ ۳ ۳-چرا در پایه سنوات بازنشستگان تامین اجتماعی مبالغی تعیین می‌شود ( پنج هزار ریال برای هر سال سابقه بالای ۲۰ سال) که هیچ تناسبی در اجرای عدالت افراد دارای حق بیمه ۲۰ تا ۳۵ سال ندارد؟ پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید