مدیرعامل سازمان بنادر کشور: سند توسعه ۳۴ جزیره ایرانی در دست تهیه و اقدام است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشتیرانی از پیش بینی ۳۱ برنامه اجرایی توسط دولت برای ابلاغ سیاست های دریامحور خبر داد و گفت: سند توسعه ۳۴ جزیره ایرانی یکی از این برنامه ها است.

مدیرعامل سازمان بنادر کشور: سند توسعه ۳۴ جزیره ایرانی در دست تهیه و اقدام است

به گزارش شهرک صنعتی هرمزگان از نوشهر، علی اکبر صفایی ظهر امروز در دومین همایش تمدن دریایی- مسیر پیشرفت با بیان اینکه سند ابلاغی توسعه دریامحور به عنوان نقطه عطف تاریخ کشور خواهد بود، اظهار کرد: دولت همه تلاش خود را در جهت فعالیت جامع و در خور این سند ارزشی به کار خواهد بست.  

همایش تمدن دریایی در نوشهر وی به اهمیت تبیین توسعه دریامحور اشاره کرد و گفت: توسعه دریامحور ادبیات حکمرانی و اقتصاد دریا ادبیات اقتصادی است. صفایی در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای تحقق سند ابلاغی توسعه دریامحور انجام خواهیم داد، افزود: سیاست های کلی توسعه دریامحور از مباحث امنیتی در حوزه دریا، اقتصادی، محیط زیست، علوم و فناوری، اجتماعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد. وی خاطر نشان کرد: در مسیر تحقق سیاست های کلی توسعه دریا محور، چندین وزارتخانه متولی هستند و دولت تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این طرح به کار بسته اند. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به اجرای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل‌ونقل و نقل دریایی اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، اشتغال بسیار خوبی در کشور ایجاد و موجب رونق اقتصادی می شود. وی به ویژگی‌های حکمرانی دریایی اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری هوشمندانه به توسعه دریامحور اشاره و تاکید داشته‌اند زیرا تاریخ ادبیات دریامحور به سال‌ها پیش برمی گردد.   صفایی با بیان اینکه دو بال نیروی دریایی ارتش و سپاه، اقتداری را برای کشور و جهان رقم زده است، گفت: فعالیت آنها سبب شده تا تجارت دریایی ایمن در آب‌ها برقرار شود. وی با عنوان اینکه توسعه دریامحور دارای ستون‌های امنیتی، علم و فناوری و غیره است، گفت: دولت بر همین پایه و اساس در حال برنامه ریزی است و برای اینکه بتوانیم سند توسعه دریامحور را اجرایی کنیم، طرح‌هایی را آغاز کردیم. صفایی نبود کانون منسجم برای سیاستگذاری یکپارچه را از جمله موانع و مشکلات برای انجام کار اشاره کرد و گفت: تدوین قانون جامع برای رفع مشکلات فراروی سرمایه گذاری در ساحل را الزامی است. وی از پیش بینی ۳۱ برنامه اجرایی توسط دولت برای ابلاغ سیاست‌های دریامحور خبر داد و گفت: سند توسعه ۳۴ جزایر ایرانی یکی از این برنامه ها است در راستای سیاست های توسعه دریامحور در دست تدوین است. پایان پیام/۸۶۰۶۱/ض

دیدگاهتان را بنویسید