گام بزرگ آبی‌ها برای تحول در درآمدزایی/ از تور گردشگری و بانک مجازی تا ارز دیجیتال استقلال

مدیر حوزه دیجیتال مارکتینگ باشگاه استقلال توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این باشگاه ارائه کرد.

گام بزرگ آبی‌ها برای تحول در درآمدزایی/ از تور گردشگری و بانک مجازی تا ارز دیجیتال استقلال

محمد سررشته داری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شهرک صنعتی هرمزگان، در خصوص اقدامات باشگاه استقلال در حوزه دیجیتال مارکتینگ، اظهار داشت: افتخار این را دارم که به عنوان اولین مدیر دیجیتال مارکتینگ فوتبال ایران در این باشگاه بزرگ فعالیت می‌کنم. عرصه جدیدی است که منجر به درآمدزایی در فضای مجازی می‌شود. در تمام دنیا هم روی این حوزه کار می‌کنند و هر روز هم پول بیشتری در می‌آورند. تهاتر برای کاهش هزینه ناهار وی افزود: اولین اقدامی که داشتم موضوع ناهارها بود که حتی وزیر ورزش هم درموردش صحبت کرد. در آن مقطع هزینه این مورد روزی حدود 25 میلیون تومان می‌شد. اولین کاری که کردم در بخش تبلیغات باشگاه با یک رستوران تهاتر کردیم و این مبلغ را به روزی 8 میلیون تومان رساندیم. یعنی از این تبلیغات حدود 17 میلیون برای هرروز به سود باشگاه شد. 10 تفاهم نامه با تاکسی اینترنتی مدیر حوزه دیجیتال مارکتینگ باشگاه استقلال گفت: بعد از آن 10 تفاهم نامه با شرکت اسنپ بستیم که 2 مورد منجر به عقد قرارداد شد. بقیه موارد هم یک به یک در حال انجام است. یک مورد را 3-2 هفته پیش کمپین داشتیم و درآمدزایی حاصل شد که موظفم به سرپرست باشگاه گزارشش را ارائه کنم. 9 مورد دیگر هم آماده اجرا است. یک تبادل تبلیغات داریم که هم هوادار می‌تواند تخفیف بگیرد، هم منافعی برای باشگاه و شرکت مذکور خواهد داشت. تور گردشگری، فروشگاه اینترنتی و بانک مجازی در سوپر اَپِ استقلال وی تصریح کرد: مهم‌تر از این موارد اپلیکیشن جامع باشگاه استقلال است که هفته گذشته کارش تمام شد. تمام بخش‌ها را با شرکت‌های بین المللی مختلف صحبت کردم و امور مربوط به آن‌ها تمام شده است. مثلا در حوزه متاورس، 80 آواتار همین الان آماده داریم. مالکیت عکس‌ها و فیلم‌ها در حوزه فضای مجازی است که از آن حتی میلیون دلاری درآمدزایی می‌کنند و این مورد را هم آماده کردیم. در سوپر اَپ، پخش آنلاین مسابقات استقلال را داشتیم که ترافیکش حداقل می‌تواند ماهی یکی دو میلیارد به باشگاه پول برساند. سررشته داری گفت: تور گردشگری و فروشگاهی مانند دی‌جی‌کالا برای استقلال، کارت هواداری و حتی بانک مجازی هم تعریف شده است. شارژ تلفن همراه و پرداخت قبض که گردش 2 هزار میلیاردی در کشور دارد نیز در این اپلیکیشن تعریف شده است. همچنین مواردی مانند اخبار و اینفلوئنسرمارکتینگ را نیز در خود دارد. در مجموع، مباحثی که من در برنامه درآمدزایی ارائه دادم می‌تواند در هر ماه حتی 20 میلیارد تومان به باشگاه سود برساند. این می‌تواند یک تحول خیلی بزرگ را در فوتبال ایران رقم بزند. فکر می‌کنم باشگاه‌های دیگر هم به زودی به این سمت می‌روند تا از توسعه فضای مجازی درآمدزایی بزرگی داشته باشند. وی افزود: بحث بازی‌های آنلاین و همچنین ارز دیجیتال استقلال به نام توکن نیز وجود دارد که تمام کارهای مربوط به آن تمام شده است که می‌توانند خرید و فروش داخلی داشته باشند. این مواردی را که اشاره کردم آماده استفاده توسط هوادار استقلال است. به محض اینکه اپلیکیشن بالا بیاید، هواداران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند که فکر می‌کنم ظرف یکی دو هفته آینده این اتفاق بیفتد.

مالکیت صددرصدی فقط برای استقلال مدیر حوزه دیجیتال مارکتینگ باشگاه استقلال در مورد تفاوت اقدام صورت گرفته در حال حاضر با دوره‌های قبلی، عنوان کرد: یکی از معضلات باشگاه استقلال این بود که برخی در این حوزه شناخت کافی ندارند قراردادهایی می‌بندند که مالکیت آن برای باشگاه نیست. مثلا برای یک اپلیکیشن بود. اولا که تقریبا هیچ پولی به باشگاه نمی‌دهند. آخرین اپلیکیشنی که برای باشگاه استقلال بود 5 میلیون تومان سود داشت! همچنین بعد از اینکه قرارداد تمام می‌شود مثلا فعالیت 500 هزار نفر برای همیشه برای آن سیستم خواهد بود. یعنی از شارژ و موارد دیگر استفاده می‌کنند در حالیکه یک ریال هم به باشگاه استقلال نمی‌رسد. فرق کاری که کردم این است که الان مالکیت صددرصدی برای استقلال دارد و جزو اموال باشگاه محسوب می‌شود. اجاره‌ای هم نیست. کدنویسی شده فقط برای باشگاه استقلال، یعنی همیشه برای استقلال می‌ماند. باشگاه هم هیچ پولی برایش پرداخت نمی‌کند. سررشته داری در خصوص اینکه آیا ممکن است پس از برگزاری مجمع و استقرار تیم مدیریتی جدید، این اقدامات و امکانات کنار گذاشته شوند، گفت: یکی از مشکلات این است که با رفتن مدیران و آمدن مدیران جدید،  همه سیستم‌ها کنار گذاشته می‌شود. ممکن است این اتفاق برای ما هم بیفتد. متاسفانه این موضوع در کشور جاری است. حتی با رفتن دولت‌ها هم بعضا این اتفاق می‌افتد. چشم انتظار همکاری هواداران هستیم وی افزود: ابعاد و بزرگی این اتفاق در حد کمپ شادروان ناصر حجازی است. شاید علی فتح الله زاده خیلی بدشانس بود که رفت و این اتفاق تازه در حال رخ دادن است. کدنویسی، باگ گیری، ایده پردازی و… حدود 6-5 ماه طول کشید که البته دوستان ما خیلی سریع کارها را انجام دادند. در بورس و سهام هم برای ارزش باشگاه استقلال به شدت تاثیرگذار خواهد بود. چون متعلق به باشگاه و برای همیشه است. این اتفاق می‌تواند در این شرایط به باشگاه استقلال خیلی کمک کند به شرط اینکه درست از آن استفاده شود. چشم انتظار همکاری هواداران در این زمینه هستیم. کار خیلی بزرگی در حال انجام است. در حوزه متاورس و ارز دیجیتال در کشور ما شرکت‌های زیادی نیستند که بتوانند این کار را انجام بدهند. من حتی با شرکتی ایرانی که خارج از کشور دفتر دارد در این حوزه صحبت کردم. صفرتاصد ماجرا داخل ایران مدیر دیجیتال مارکتینگ استقلال در مورد تعداد خدماتی از این طریق به کاربران ارائه می‌شود، گفت: خدماتی که ارائه می‌شود انتها ندارد. هر مورد جدیدی از بانک مجازی تا متاورس یا هر مورد جدید دیگری که بیاید قابل استفاده است. سرور و بقیه موارد داخل کشور خودمان است. مثل شبکه‌های مجازی دیگر نیست. مالکیتش هم متعلق به باشگاه استقلال است که می‌تواند تحول بزرگی را در حوزه درآمدزایی فوتبال ایجاد کند و شرط آن همکاری هواداران است.

متاورس فعلا 2 بُعدی است وی در مورد ارائه سرویس متاورس، عنوان کرد: با توجه به اینکه لوازم و عینک‌های مجازی هنوز به ایران نیامده ما به صورت 2بُعدی آن را طراحی کردیم. هوادار می‌تواند لباس خودش را انتخاب کند. 80 آواتار همین الان آماده است. می‌تواند حتی موزه باشگاه استقلال را ببیند. 3بعدی برای فاز بعدی است که باید ابزارش وارد ایران شود. بدون عینک مجازی که نمی‌توانیم از فاز 3 بعدی استفاده کنیم. وی با اشاره به مالکیت عکس‌ها و فیلم‌ها در فضای مجازی، گفت: این عکس‌ها یا فیلم‌ها می‌توانند از قهرمانی‌های گذشته استقلال در آسیا تا قهرمانی سال گذشته و گل‌های اخیر تیم باشد که تمام آن‌ها تحت مالکیت باشگاه قرار می‌گیرند و می‌توانند درآمدزایی زیادی داشته باشند. این موارد عدد و رقم ندارند. بستگی به مشارکت مردمی دارد. من گفتم ماهی 20 میلیارد ولی حتی تا 100 میلیارد هم می‌تواند باشد. امیدواریم بتوانیم از این طریق به مدیریت فعلی و همچنین مدیران آینده باشگاه کمک کنیم که از زیرفشار مالی خارج شوند. درآمد 20 میلیاردی با مشارکت فقط 500 هزار هوادار  سررشته داری با تاکید بر همکاری هواداران و علاقه‌مندان فوتبال، اظهار داشت: ما حدود 4 میلیون نفر فقط در اینستاگرام داریم که اگر در همان ابتدا 200 هزار نفر بیایند از 10 میلیارد تومان عبور می‌کند. 500 هزار نفر شوند از 20 میلیارد تومان هم رد می‌شود. الان همه کارها انجام شده و آماده استفاده است. به محض اینکه اپلیکیشن به مرحله نصب برسد و مشارکت هواداران را داشته باشیم می‌توانیم در این زمینه تحول بزرگی را ببینیم. تلاش‌های زیادی برای این کار شد. مثلا برای قرارداد سوپراپلیکیشن  به همراه فرشید سمیعی بیش از 150 ساعت با طرف مقابل کار کردیم. مالکیت صددرصدی برای استقلال می‌خواستیم که حتی یک درصد هم برای کسی نباشد. برخی فقط به دنبال زیرآب زنی و خبرچینی هستند وی افزود: در باشگاه استقلال مدیران عامل واقعا کار سختی دارند چون برخی فقط به دنبال زیرآب زنی و خبرچینی هستند. امیدوارم این مسائل در دوره حجت کریمی و حتی مدیران بعدی حل شود تا اسناد محرمانه باشگاه با این حجم بالا بیرون نرود. این بزرگترین معضل باشگاه استقلال است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید