هزینه بیش از 10 هزار میلیارد تومانی خاکسپاری ملکه الیزابت روی دست انگلیس

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری انگلیس خاکسپاری ملکه الیزابت دوم و هزینه‌های مرتبط با آن بیش از 10 هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت انگلیس و مالیات‌دهندگان این کشور گذاشته است.

هزینه بیش از  10 هزار میلیارد تومانی خاکسپاری ملکه الیزابت روی دست انگلیس

‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل شهرک صنعتی هرمزگان به نقل از راشاتودی،‌ خزانه‌داری انگلیس اعلام کرده که دولت این کشور 162 میلیون پوند معادل 204 میلیون دلار برابر با 10 هزار و 530 میلیارد تومان برای خاکسپاری ملکه الیزابت دوم هزینه کرده است. ملکه الیزابت سپتامبر سال گذشته از دنیا رفت و پس از آن در انگلیس 10 روز عزای عمومی اعلام و در 19 سپتامبر هم به خاک سپرده شد. وی در تاریخ پادشاهی انگلیس بیشترین دوران حکومت را داشته است و در سن 96 سالگی از دنیا رفت. وی در قلعه بالمورال در اسکاتلند جان سپرد و در قلعه ویندسور در برکشایر به خاک سپرده شد.

بر اساس جزئیات مخارج مراسم تدوین ملکه که از طرف خزانه داری منتشر شده، 74 میلیون پوند از سوی وزارت کشور و 57.4 میلیون پوند دیگر از سوی وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش تامین شده است. دولت اسکاتلند نیز 18.8 میلیون پوند در این مراسم هزینه کرده و دولت‌های ولز و ایرلند شمالی نیز هر کدام 2 میلیون پوند برای خاکسپاری ملکه پول پرداخت کرده‌اند. شورای ملی فرماندهان پلیس انگلیس برگزاری مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس را بزرگ‌ترین عملیات در تاریخ پلیس کلان‌شهرهای این کشور عنوان کردند و گفته‌اند که تامین امنیت این مراسم از برگزاری المپیک سال 2012 لندن هم سخت‌تر بوده است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید