سفر مقام‌های نظامی روسیه به بلاروس برای بررسی آمادگی رزمی نیروها

طبق اعلام وزارت دفاع بلاروس، مقام‌های نظامی روس برای بررسی «آمادگی رزمی» نیروها به این کشور سفر کردند.

سفر مقام‌های نظامی روسیه به بلاروس برای بررسی آمادگی رزمی نیروها

به گزارش گروه بین‌الملل شهرک صنعتی هرمزگان، طبق اعلام وزارت دفاع بلاروس، مقامات وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه، ۱۲ ژانویه) برای بررسی «آمادگی رزمی» نیروها به بلاروس سفر کردند. 

وزارت دفاع بلاروس با اعلام این سفر برای بررسی آمادگی نیروهای رزمی، افزود: کمیسیونی از وزارت دفاع فدراسیون روسیه به ریاست اولگ سالیوکوف فرمانده کل نیروهای زمینی وارد جمهوری بلاروس شد. این وزارتخانه افزود: یگان‌های نظامی و زیرواحدهای بخش روسی گروه منطقه‌ای نیروها، مستقر در پایگاه‌های آموزشی نیروهای مسلح جمهوری بلاروس مورد بازرسی قرار گرفتند. 

به گزارش یورو ویکلی، طبق اعلام مینسک، در جریان کار، کیفیت تمرینات هماهنگی رزمی مورد بررسی قرار گرفت و آمادگی آن‌ها برای انجام وظایف مورد نظر در راستای تامین امنیت نظامی دولت اتحادیه (اتحادیه روسیه و بلاروس) ارزیابی شد. 

بررسی وزارت دفاع روسیه بعد از آن انجام شده که وزارت دفاع بلاروس در ماه دسامبر آمادگی رزمی ارتش خود را بعد از آن که این کشور همچنان مرز با اوکراین را بزرگترین نگرانی خود خواند، مورد بررسی فوری قرار داد. 

وزارت دفاع بلاروس جمعه (ششم ژانویه) اعلام کرده بود قطار حامل نیروها و تجهیزات روسیه وارد بلاروس شده است. بلاروس که اتحاد نزدیکی با روسیه دارد، روز قبل از آن گفته بود تسلیحات و تجهیزات بیشتری از روسیه در حالی که دو طرف همکاری نظامی خود را افزایش می‌دهند، دریافت خواهد کرد. به ادعای رویترز، این امر، نگرانی‌ها مبنی بر این که بلاروس می‌تواند به عنوان پایگاهی برای حمله به اوکراین از شمال استفاده شود را ایجاد کرده است. 

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید