پلیس سمنان در آماده‌باش کامل/ فرمانده انتظامی سمنان: امنیت و آرامش مردم شوخی‌بردار نیست

نیروهای پلیس در استان سمنان در روزهای پایانی سال در آماده‌باش کامل قرار دارند و فرمانده انتظامی این استان می‌گوید: امنیت و آرامش مردم شوخی‌بردار نیست.

پلیس سمنان در آماده‌باش کامل/ فرمانده انتظامی سمنان: امنیت و آرامش مردم شوخی‌بردار نیست

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرک صنعتی هرمزگان در سمنان اظهار کرد: امنیت و آرامش مردم شوخی‌بردار نیست و از این‌رو، فرماندهی انتظامی استان سمنان از اول اسفندماه امسال، طرح پوشش مراکز تجاری در ساعات مختلف را اجرا کرد. وی گفت: عوامل پلیس به‌صورت نامحسوس در مراکز تجاری استان سمنان حضور داشته‌اند و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته؛ خوشبختانه مواردی از ایجاد مزاحمت و سرقت خاص گزارش نشده است.

پلیس مخالف شاد بودن مردم نیست فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: چهارشنبه‌سوری هم رسم دیرینه و سنتی بوده که متأسفانه در سال‌های اخیر به انحراف کشیده شده است. موقوفه‌ای گفت: پلیس مخالف شاد بودن مردم نیست و ما نیز از شادی مردم بسیار خوشحال هستیم؛ اما این رسم چندین سال است که با مواد منفجره پرخطر به‌عنوان یک آسیب و دغدغه جدی برای مردم مطرح شده است. وی با اشاره به حوادثی که در نقاط مختلف کشور ازجمله تهران و تبریز رخ داد و تلفاتی در چهارشنبه آخر سال به وقوع پیوست، گفت: این تلفات و حوادث قابل پذیرش نیست و خوشبختانه مردم استان سمنان در این زمینه عملکرد خوبی داشتند. فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: مردم و والدین در روزهای منتهی به سال، باید با فرزندان خود صحبت و نظارت کنند تا خودمراقبتی در این زمینه صورت گیرد؛ این توصیه‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود. موقوفه‌ای گفت: امسال متأسفانه شاهد بودیم که حتی در سنین کم نیز اتفاقات ناگواری در چهارشنبه آخر سال و روزهای دیگر منتهی به سال جدید در کشور رخ داده و کام مردم را تلخ کرده است.

استقرار پلیس در مناطق شلوغ فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: از بهمن‌ماه امسال شناسایی و برخورد با افرادی که مواد منفجره پرخطر را در استان سمنان توزیع می‌کردند، آغاز شد و برخوردهای جدی صورت گرفت. موقوفه‌ای از دستگیری تعدادی از عاملان اصلی تهیه و توزیع مواد منفجره پرخطر در این استان خبر داد و گفت: بیش از 103 هزار عدد انواع مواد محترقه تنها در چند روز ابتدایی در استان سمنان کشف و ضبط شد و برخوردها تا پایان سال ادامه دارد. وی گفت: پلیس در مناطقی که در سال‌های قبل برای مردم ایجاد مزاحمت می‌شد، مستقر شده است و هیچ تعارف و ملاحظه‌ای در زمینه تأمین امنیت مردم نداریم و اگر کسی بخواهد امنیت مردم را به خطر بیندازد، به‌شدت با او برخورد خواهیم کرد.

هشدار جدی به عاملان ایجاد مزاحمت برای مردم فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: عاملان ایجاد مزاحمت و سلب امنیت و آرامش مردم در روزهای پایانی سال بازداشت خواهند شد و وسایل نقلیه آنها نیز توقیف می‌شود. موقوفه‌ای گفت: به‌شدت با عاملان مخل نظم و امنیت عمومی برخورد می‌شود و وسایل نقلیه این افراد با هماهنگی دستگاه‌های قضایی تا آخر عید نوروز ترخیص نخواهد شد و متخلفان نیز رفع بازداشت نخواهند شد. وی تصریح کرد: خودمراقبتی در روزهای پایانی سال باید بیشتر مدنظر باشد و مردم استان سمنان در این زمینه عملکرد خوبی دارند.

خدمات‌رسانی پلیس به زائران اهل قبور فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: در پنجشنبه آخر سال نیز که مردم به زیارت اهل قبور و شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌روند، فعالیت‌های خوبی از سوی پلیس در این استان صورت گرفته است. موقوفه‌ای گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پلیس در مسیرهای رفت‌وآمد مردم در این مناطق مستقر شد و فعالیت‌های ترافیکی و انتظامی را به‌خوبی انجام داد تا مردم با آرامش کامل به زیارت اهل قبور بروند. به گزارش فارس؛ دستگیری هفت نفر از هنجارشکنان در شب چهارشنبه‌سوری در استان سمنان امسال انجام شد. این افراد که با حمل و استفاده از مواد محترقه پرخطر، باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شدند، با هماهنگی دستگاه قضا تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت می‌مانند. متأسفانه در این روز، دو دختر هفت و هشت ساله و پسری ۱۵ ساله در سمنان مصدوم شدند. پایان پیام/74002/م/

دیدگاهتان را بنویسید