جای خالی بیماران خاص در قوانین شهرداری یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: بیماران خاص در قوانین شهرداری نادیده گرفته می‌شوند که لازم است بندهایی برای حمایت از این بیماران در نظر گرفته شود.

جای خالی بیماران خاص در قوانین شهرداری یزد

فخرالسادات خامسی، عضو شورای اسلامی شر یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: بیماران خاص از جمله کلیوی، ام اس، تالاسمی و هموفیلی معمولاً در قوانین حمایتی ارگان‌هایی مانند شهرداری نادیده گرفته می‌شوند.

وی افزود: به عنوان مثال در قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها که به حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اشاره دارد، متأسفانه به بیماران خاص توجهی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد، اذعان کرد: از سوی دیگر جای خالی قوانین حمایتی از بیماران خاص در مصوبات مجلس و دستورالعمل‌های هیات دولت کاملاً محسوس است که در کنار الزام دستگاه‌های دولتی به پوشش‌های حمایتی از بیماران خاص، تخفیفات و معافیت‌هایی در مورد هزینه شهرداری‌ها هم در نظر گرفته بشود.

خامسی تصریح کرد: بیماران خاص به دلیل نوع بیماری که دارند باید هزینه‌های زیادی برای درمان و دارو بپردازند که این امر مستلزم حمایت جدی‌تر از سوی ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها است.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: اغلب داروی بیماران خاص بسیار کمیاب است و این مسئله نیز باید از سوی مسئولین استانی و کشوری پیگیری و حل شود. ضمن اینکه برخی از انجمن‌های حامی این بیماران با مشکل فضای فیزیکی روبرو هستند که باید از طریق دستگاه‌های مرتبط پیگیری و رفع شود.

خامسی در خاتمه یادآور شد: موضوع عدم پوشش بیمه‌های تکمیلی از بخشی از هزینه‌های مرتبط، از دیگر مشکلات این گروه از بیماران است.

پایان پیام/ف

دیدگاهتان را بنویسید